LÄPPSYL

( Ja, jag vet att det inte stavas så)

Det som förgyller mina dagar, men framförallt mina läppar är Molton Browns Protecting Vitamin Lipsaver. Jag skulle helt ärligt ta en kula för det  lypsylet. Det är oparfymerat, krämigt, absolut inte klibbigt och torkar aldrig ut. Problemet med lypsyl är ofta att man blir torrare om läpparna efter att man har satt på sig lypsylet än vad man var innan. Det lägger sig som en hinna ovanpå läppen så att det känns återfuktat, men innerst inne är det fortfarande torrt som snus. Min darling från Molton Brown är inte som de andra, det går verkligen in på djupet och återfuktar utan att få den där jag-behöver-mer-lypsyl-känslan efter fem minuter. Jag får aldrig den jobbiga känslan med det! Jag tar lite typ en till två gånger per dag. Men nu är det slut och det säljs inte längre i Sverige och jag vet inte vad jag ska göra?!?!?! Så jag gick runt på stan idag och försökte hitta en ersättare tillsammans med Lottie.

1423-161-0015_1

det slutade med att jag köpte tre nya cerat, och har fortfarande två kvar att inhandla

1. Kiehls lip balm #1

(på tub) det är bra, klibbar inte, åker in i läppen, men efter ett litet tag känner man suget efter mer

4.5/5

2. burt’s bees lipshimmer

detta är lite mer som ett färgat lypsyl! Det är superfina färger, jag köpte två, ett i Caramel och ett i Peony. De är återfuktande och lite mintiga, så man blir typ lite sticksig om läpparna, om man kan säga så. Men det är superfina på. Jag kommer nog använda de mer som ett alternativ till läppglans eftersom de inte klibbar (hatar klibb!)

4/5

ja, sen köpte jag ju inget mer…

Men på onsdag shoppingen då jag ska köpa Rosebud på burk (jag har haft det på tub och det på burk känns bättre) och ett lypsyl från Laura Mercier som ska vara väldigt likt det från Molton Brown. Dock lite tjockare och parfymerat

lypsyl som jag har haft innan (och fortfarande har), men som inte håller måttet är följande:

Eight hour creme av Elisbeth Arden – superbra, men det stinker, kan inte använda det in public 2.5/5

PL3 – ganska bra faktiskt, men de lypsylen på stift är sällan tillräckligt återfuktande, men det är det bästa stiftlypsylet jag har provat. 3/5

Chubby stick från Clinique – är bra faktiskt, använder det inte som cerat, men man blir inte heller torr av det! 3/5

Irresistible softness moisturizing lip balm från restylane – använder jag inte alls, för det är klibbig och luktar för sött. 1.5/5

och sen är det mest läppstift som jag har i min läpplåda.

så, ja, där fick ni en liten haul och lypsylrecension i ett. Lyxigt. Känner hur jag sätter guldkant på er vardag.

output_oNy8LZ

(Jag tappade det, därav tårarna.)

(Är förövrigt ledsen över att Sherlock är slut och att det inte kommer ett nytt avsnitt ikväll)

output_vmN852

Kommentera

