Dantes fast reversed

Nu har jag en håltimme på cirka en timme (who could of thought att en håltimme är en timme?! cray) för att vara lite effektiv så skriver jag ett blogginlägg. Jag borde egentligen plugga matte, men jag har en två timmar lång matematiklektion efter lunch, och eftersom jag är så bra på matte vet jag att 1 plus 2 är tre och tre timmar matte på en dag, är för mycket för ett barn som jag.

Så jag tänker ägna denna tid åt att skriva om snö och vinter som jag lovade tidigare.

Som ni alla har märkt kom det snö under helgen och det har blivit ytterst kall ute. Något som jag inte uppskattar på något sätt. Typ alla mina kompisar är helt euforiska över snön och tycker att det är så himla mysigt med snö, kyla och vintermörkret?! (ja de gillar mörkret)

ASSÅ HELT SERIÖST?!

jag hatar snö. det finns nog inget jag avskyr mer än snö.

1. Det är kallt och det finns inget mer jag hatar en kyla.

2. Det är blött. Att vara blöt när man egentligen ska vara torr är ju vedervärdigt, allt blir klibbigt och kallt och allt som kommer i kontakt med det blöta blir också blött.

3.Det blir pölar i hallen som man sedan trampar i med strumpor på.

4. När det snöar så hamnar det i ansiktet, och då smälter snön mot huden och så förstörs eventuellt smink och hår

5. Allt med snö suger, det finns ingenting jag gillar med snö. Jag utmanar er att hitta något som jag kan finna positivt med snön.

Och så har vi kylan. Det gör ont att gå ut. O N T. Mina glasögon fryser och blir iskalla, alltså verkligen IS-kalla, kalla som is. Detta leder i sin tur till att man får som en kombination av brain-freeze och migrän som centreras mellan ögonen. Att ha något så kallt som trycker på näsan förbättrar inte rinnsnuvan ska jag säga er. Glasögon kan vara den värsta ”accessoaren” man kan ha under vintern (”accessoaren”, haha lol, som om jag hade dem för att det var trendigt och inte för att jag är halvt blind utan dem. Nu får jag lägga ner). Man kan inte ta bort glasögonen heller för fingrarna är så kalla att de inte går att böja. Alla glasögonormar därute känner garanterat igen sig!

Sen kommer ju bussarna ALDRIG i tid när det är snö ute, och inte heller tunnelbanan den senaste veckan. Vilket bidrar till att man måste stå utomhus ännu längre

och sist men inte minst så blir ju iphonehörlurarna brutalt kalla, så när man stoppar in dem i öronen får man rysningar i hela kroppen. fy farao

Hela svenska vintern är som Dantes inferno, fast reversed

Kort och gott är jag inte gjord för Sverige. jag är gjord för värme.

  IMG_0662 IMG_0703  IMG_0886 IMG_0903  IMG_1693 IMG_1717_Snapseed IMG_2133   IMG_2340 IMG_4067 IMG_4457 IMG_4469   IMG_7531 IMG_7761 IMG_7781

Det här är jag gjord för, brännande sol, bruna ben, att kunna borsta tänderna på klippor i skärgården, utomhus konserter, tunna lager kläder och att kunna vara ute dygnet runt utan att frysa. Jag älskar sommaren. ÄLSKAR. SOMMAREN.

One thought on “Dantes fast reversed

Kommentera

