stockholm

London och Paris i all ära, men Stockholm måste ju vara den finaste staden.

Den senaste månaden har jag gått runt och bara beundrat hur vackert det är i Stockholm, jag blir tagen bara genom att titta ut genom mitt fönster, och det är inget speciellt med den utsikten, men jag tycker att det är så fint med fåglarna som sitter på hustaken och färgen på himlen som går från babyblått till sockervaddsrosa. Men det bästa är doften och det är så synd att man inte kan fånga dofter på bild för Stockholms nattluft är den bästa, det doftar lite bränt, regn på asfalt och nybakat bröd, och det finns inget bättre.IMG_0532Den här bilden tog jag med min mobiltelefon från mitt fönster klockan fem på morgonen en söndag, jag var för trött för att sticka ut huvudet och titta då så jag körde bara ut handen och det är synd för det hade varit fin att se morgondimman på gärdet på riktigt. IMG_5551Husen i sig är inte så vackra men det är något med dem tillsammans som jag tycker är så himla fint.IMG_5539Det här bygget utanför mitt fönster kortar ner mina sovmornar avsevärt men det kompenserar för det ganska bra för på kvällen kan man nästa se solnedgången speglas i plasten.IMG_5531IMG_0998 IMG_0995Sen så har jag min favoritplats på Djurgården med den här utsikten, och om jag kunde, skulle jag sitta där varje kväll och njuta av vattnet och utsikten. Det bästa är att man sitter  som i en liten dunge och i träden runtomkring hänger stora låtsasbananer och man hör alltid musik från andra sidan vattnet.IMG_0994Är förövrigt helt kär i den blåa porten vi brofästet, den är så otroligt blå. IMG_0983

bussbilden igen.IMG_0902Jag satt och pluggade utomhus hos Nora häromdagen med den här utsikten, stört.  IMG_0887Den här backen passerar jag varje dag på väg till skolan och det är lika fint varje gång! IMG_5570

och ett lila Kaknästorn, ursäkta att ni får stå ut med alla dåliga mobilbilder, men ibland är livet tufft…

 

Kommentera

