Amerika

Sthlm Music & Arts var så kul! Festivalområdet var litet & mysigt och stämningen underbaaaaar, det kändes liksom mer som en en fest på någons bakgård än en innerstadsfestival. Dessutom ligger det så fint på Skeppsholmen med vattnet bakom scenen & kullerstensgata, extra plus var att solen sken & Stockholm visade sig från sin absolut bästa sida.

IMG_7673

Moi! Ser bajsnödig ut eftersom jag tycker det är så otroooligt obekvämt att ta selfies bland folk, var egentligen på bästbästbäst humör!

Såg ju First Aid Kit & Regina Spektor dårå. Båda två var heeeeeelt otroliga live, ni orkar nog inte höra mig babbla på om hur bra de var men låt mig bara säga att om ni har chansen att se någon av dem, GÖRT! Live musik när det är som allra bäst enligt mig.

IMG_7687

Padre med publik på Regina

IMG_7683

REGINA!! Hon körde bland annat en cover på en låt på ryska & You’ve got time + alla andra världsbästa hits <3

IMG_7675

First Aid Kit! Här hade vi sämre platser eftersom jag ännu inte hade lyckats övertala pappa att armbåga sig fram till fronten, MEN det var världsbäst ändå :’)

Kvällens stora ögonblick var när First Aid Kit körde sitt extra nummer. När Polarpriset delas ut så håller man en hyllningskonsert till pristagaren och där har First Aid Kit spelat två gånger. Den ena gången för Patti Smith, då spelade de hennes låt Dancing Barefoot och Patti Smith började gråta p.g.a så bra! Andra gången för Paul Simon (Ena halvan av Simon&Garfunkel) då spelade de America (en av mina favvis låtar) & Paul Simon gav dem en stående ovation. Jag föredrar First AId Kit’s version av America framför originalet och det har varit min önskedröm att få höra dem spela den live.

Så igår när de gick på scenen för att spela sitt extranummer så spelade de America!!!!!!!!! *Blev tårögd av lycka*

Japp. Det var min kväll. 

Ciao 4 now

Kommentera

