Patrick Demarchelier

Bortsett från listor så tycker jag att fotografi är väldigt roligt. Själv fotar jag inte så mycket, eftersom min mobilkamera är grumlig och min riktiga kamera inte har någon laddare, men jag gillar att titta på foton, och går titt som tätt på fotografiska och kikar lite. En av mina favoritfotografer är Patrick Demarchelier som främst fotar porträtt och mode, för magasin som Vogue, W, Vanityfair med flera. Här får ni några få utvalda foton från hans hemsida.  (Det finns fler och finare foton av honom där ute men jag är lat så jag tog de som hemsidan levererade.)bv9202-One-Direction-Patrick-Demarchelier-Vogue-UK(jag var tvungen)interview_dec11_web_2 interview_october11_top_gun_6  vanity_fair_july11_emma_stone_2onedirection_demarchelier_v_31oct12_b(jag var tvungen igen)vogue_cut_to_the_chase_june12_2 vogue_cut_to_the_chase_june12_4 vogue_nov11_swept_away_image_4 w_aug12_fierce_creatures_image_6

han har även fotat Beyoncé-repotaget i Vogue som jag bloggade om här om dagen!

Några andra favoriter är Richard Avedon, Irving Penn, Annie Leibovitz, Vee Speers, Helen Levitt

Kommentera

