Kretanien 2013

 

Good morning fellas, här får ni bilder från kreta!IMG_1063

på vägen dit övade vi på partytrick, för alla behöver ett partytrick. i detta fall var det att få maltesers att sväva och sedan fånga dem med munnen.  IMG_1135

när man gick ner till stranden varje morgon möttes man av pelargoner i mängder vilket är fint.IMG_7525

det lästes en hel del, jag har hunnit läsa ut tre böcker.IMG_7531

Man fick små hyddor med palmtak och hängmattor i, så när man blev trött på solen lade man sig i den. på den här bilden är det tove som har tröttnat och tagit en paus.IMG_7582 IMG_7646 IMG_7689Min absoluta favorit affär Chez Cecile finns på kreta, det är den franska Cecile som har den här lilla butiken och man hittar alltid något fint när man går in där. Jag älskar den till och med så mycket att mitt bloggnamn fick inspireras av den.

IMG_7692 IMG_7723

IMG_7731 IMG_7735IMG_7732

ni ser ju hur fint det är!  IMG_7727 IMG_7761

Här åt vi lunch varje dag, på den här lilla tavernan finns den godaste grekmaten i hela grekland. trots detta klarar man inte mer än en vecka med grekisk mat, man tröttnar snabbt på grekisk sallad, souvlaki och friterat. IMG_7769 IMG_7775

här ser ni hyddorna lite bättre!IMG_7781

toves fina kjol

Ja, det var min Kretasemester i stora drag! den var fullkomligt underbar och det var väldigt skönt med lite garanterad sol och värme, men nu är jag hemma och det är lika skönt det. Idag ska jag på grönan med Lottie som jag inte har sett på en evighet och jag är galet taggad för Kesha uppträder idag! så vi ska köa och förhoppningsvis inte förtvina i värmen, det blir nämligen bli 27 grader varmt idag!

One thought on “Kretanien 2013

Kommentera

