THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER

Nu har jag läst ut min bok (Wallflower), två dagar tog det, och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag hade väldigt höga förväntningar och jag tyckte inte riktigt att den levde upp till dem. Saken är den att jag tror att det är en sån bok som måste läsas på engelska för att den ska bli så bra som möjligt. Men jag kände igen mig mycket med huvudkaraktären, samtidigt som vi kunde vara helt olika, ja det var intressant att läsa, men också väldigt bekant.

Det som jag egentligen inte gillade med den var språket och att det var mycket saker som lämnades osagda. Jag vill gärna veta allt, och det gäller inte bara böcker, utan det mesta, jag blev ju årets frågelåda på vårbalen. Det kanske är därför jag inte riktigt kan släppa boken och vill läsa den igen, fast på engelska då… Ja, jag vet inte, jag ska kolla på filmen och sen ge boken en chans till, precis som The Great Gatsby.

här kommer en bild på stranden!

IMG_1175

(det här inlägget skulle ha publicerats igår men datorn började strula och ja, it is what it is)

Kommentera

