Berlusconi ringde, han vill ha sina ideal tillbaka…

Min dag har spenderats till att försöka få en grovt störd och sexistisk 19 åring från Kanada att inse att han är grovt störd och sexistisk. jag gick in på hans tumblr imorse och möttes av detta…

Skärmavbild 2013-06-26 kl. 12.00.53

Lol? är du seriös? det finns inget ”LOL” i att vi borde ha samma rättigheter som män.

Skärmavbild 2013-06-26 kl. 12.02.51

ungefär såhär känner jag mot honom efter att ha läst detta.

tumblr_m5iwebu2lN1rubrubo2_500

Provokationen är på topp. Fruktansvärt arg var jag när jag hade läst färdigt, jag liksom kokade av frustration och kände ett stort behov av att kräkas på honom. Skärmavbild 2013-06-26 kl. 20.44.29

ja, för att sciencedump.com är en jättepålitlig källa… Skärmavbild 2013-06-26 kl. 20.45.05

nej, fel svar. det är för att du är ett förtryckande asshole by heart.

(det fortsatte såhär ganska länge, kanske 8-15 inlägg till)Skärmavbild 2013-06-26 kl. 21.26.32

(tryck på bilden så blir den större!)

vid denna tidpunkt var mitt hopp om mänskligheten long gone. Och i denna förlust och frustration skrev jag en fin och artig text till honom. (man läser från höger till vänster och hans svar kan man se nedanför). trots att jag försökte formulera mig så gott jag kunde förstod han fortfarande inte min (och alla andra som har skrivit till honom) point. han fattar helt enkelt inte att vi inte ens har blivit givna en riktigt och fördomsfri chans att stå upp emot männen i arbetslivet för att förtrycket mot oss är för stort.och att även om lagar finns mot detta, finns misstron i kvinnan kvar. och att han kan inte använda sådana IQn från män som dog för 300 år sedan som ”bevis” på att de är ”superior”, för på newtons tid fick vi inte ens fucking utbilda oss om man inte var snorrik och fri från bröder! så det finns ju inget att jämföra hans IQ med.

AAAAAHBSKDVNSLCKNSNCP HUR DUM FÅR MAN VA? KAN HAN ÖPPNA ÖGONEN OCH SE HUR DET SER UT I VÄRLDEN? TAKE YOUR HEAD OUT OF YOUR ASS! IT’S NOT A FUCKING HAT!

tumblr_lvosx3AdEd1qhcgefo3_250

Hans patetiska svar och vägran att förstå resulterade iallafall i ytterligare ett meddelande som var mer ord än visor.

ok i give up, if that couldn’t change your view on this, nothing will. and don’t say that you’re superior to women by nature because nature obviously failed with you, your arguments only indicate both low IQ and EQ. and don’t argue me on the fact that you have a lack of belief, faith and respect for women. Btw may i have your parents address? i’d like to send them a i’m-sorry-you-failed-with-your-son-card. But don’t worry, i won’t bother your self-righteous little mind anymore. i’ll unfollow you now. xx

ja, ni fattar, jag var arg, och nu är jag stolt över mig själv för att jag stod upp för oss. girlpower!

HATET MOT KVINNOHATET ÄR DET BÄSTA HATET!

och till omar:

tumblr_m4xhj6NKiS1qfng7yo1_500

One thought on “Berlusconi ringde, han vill ha sina ideal tillbaka…

Kommentera

