adjö enåsen

IMG_3230

Om en månad så lämnar familjen Ruthström Lidingös vägar för storstadens gator och jag måste säga att det är lite sorligt.7818-H2-stor1

Det här huset kommer alltså att bli någon annans den sista april, då kommer våra skåp att fyllas med någon annans minnen och fin-porslin. man skulle ju kunna tänka sig att jag är ganska bra på att flytta vi det här laget, men jag har liksom fäst mig lite vi det här stället nu. Vi har bott här i sex år, vilket är rekord för vår familj som bor ungefär 2-4 år på varje ställe. det finns så mycket jag kommer att sakna med vårt hus på berget enåsen!

som till exempel söndagsfrukost från gateau på altanenIMG_0522

att hänga på berget med dem här människornaIMG_0539

kubbturneringar med alla grannar

IMG_0523

att komma hem efter en lång dag i skolan och kunna lägga sig i utemöblerna, sola och läsa en bok. IMG_0596

jag kommer att sakna den överbeväxta vägen till skolan

IMG_1158

det här, behöver jag ens förklara?

IMG_1717 jag kommer att sakna att bo supernära den här supertjejen IMG_1693

och att gå till parken på ängen med henne

IMG_2078

gungorna i trädgården kommer jag att sakna, det är helt seriöst bästa stället på hela riddarvägenIMG_2528

IMG_2590

friheten att kunna grilla när man vill

IMG_2588

jag kommer att sakna berget generellt…

IMG_2591

jag kommer att sakna de här killarna och tjejerna, tjejen till vänster får följa med men de andra måste vi lämna på enåsen

IMG_2607

IMG_2612

jag kommer att sakna det här vardagsrummet när det är kallt och regnigt ute.

IMG_2680

för att sammanfatta det hela kan vi säga att jag kommer att sakna Riddarvägen och allt som finns här. Ni måste hålla med om att det är en himla fin gata

IMG_3203

men man får inte bara vara depp, det kommer bli superkul att komma in till stan och gamla kompisar och affärer, caféer, parker och mycket mer!

 

 

 

 

 

4 thoughts on “adjö enåsen

  1. Jag åker mer än gärna in till stan! kanske till och med tittar förbi en stund när jag är på väg hem från le school eftersom det är på vägen! Simple as that!

Kommentera

