60 things about me

1. Hur gammal är du? 16 år och 144 dagar, så man skulle kunna säga 16 och ett halvt.

2. Hur gammal känner du dig? för det mesta som 14.

3. Vad har du gjort i dag? gått i skolan, typ.

4. Vilken film såg du senast? Monsters inc. Den är bra!

5. Vem ringde du senast? lottie, jag undrade vart alla var!

6. är du besatt av någonting? dem här kanske…
tumblr_mg9uicNeEN1r33w7do1_500

7. Är du rädd för blod? Ja. mycket rädd, jag är annars inte så känslig för sådana saker, men blod och sprutor usch.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? jag är hemma i soffan, såhär ser det ut. gud vad mörkt det är ute!

Bild 2013-01-29 kl. 21.22

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej! Olof palme kan jag, men sen kommer jag ju bara ihåg dem under 2000 talet! men jag vet att det har funnits minst två De Geer!

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nope, jag svarade ju inte ens korrekt…

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? jag vet inte om jag har en dominerande färg, på vintern är det nog mörkblått och på sommaren rött och koraller!

12. När vaknade du i dag? typ klockan sju skulle jag tro.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul, då får jag träffa hela bästa västkustssläkten, de är så himla bra allihopa! har vi några andra högtider? påsk gills inte, i sådana fall midsommar, men det är överskattat.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? i New York, min högsta önskan är nog att få se New York

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? när jag var i italien så var jag tvungen att gå på toa (plats för: NEJ?! WHAT? JAG FATTAR INGENTING?! GÅR DU OCKSÅ PÅ TOA?) hur som haver så var toaletten det äckligaste jag har varit med om, typ bajs överallt.

34

16. Hur vill du tillbringa din pension?
i norra italien, vid comosjön, i ett fint hus med stor altan, där ska jag läsa och dricka varmchoklad tillsammans med någon jag älskar.

17. Vad lyssnar du på just nu? Gissa…

tumblr_mg9xmo5WxI1qaaok4o1_500

deras senaste album

18. Har du någon gång brutit ett ben? aldrig i hela mitt liv har jag brutit något värre än en nagel.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  jordnötssmör, körsbärstomater, vaniljyoghurt, frukt och äppeljuice

20. Vem är din favoritkändis? Beyoncé, hon är helt serriöst grym på det mesta, man tror att hon inte är så bra egentligen och inte kan sjunga på riktigt, men jag ska säga er, ingen sjunger som beyonce!

tumblr_mcaevlQyUt1qldxqyo1_500

21. Vad är du på för humör just nu? lugn och glad

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Sydmerika och Afrika.

23. Snarkar du? jag vet inte, jag sover ju… men jag kan tänka mig att jag gör det ibland, men inte så högt.

24. Vilka yrken har du provat på? allt i allo i blomster affär, inventör (jag hittade på det ordet själv, jag inventerade, men jag vet inte vad det heter), marknadschef på tv4, skoja, nej men jag var chefens svans i en vecka under min prao.

25. Hur går du helst klädd? I den finaste klänningen jag har och högklackat.

8201531816_7dc8529470_c

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfru, jag passade på att läsa på lite om mig själv, ganska bra passar jag in tycker jag!

känner sig ofta obehagliga till mods i större sällskap, så Jungfrur är inga typiska festmänniskor. Dock kan de vara väldigt roliga.

Klok, analytisk, noggrann, anspråkslös, prydlig.

Trots all noggrannhet och omsorg med detaljer är han den som ofta ångrar sig efteråt och tänker på alla ”i stället”

Det kritiska sinnelaget gör att mycket som inte riktigt duger aldrig blir av

Beskäftig, orolig, hyperkritisk,pedantisk, konventionell

fast så konventionell är jag inte, kanske lite aspig men inte konventionell…

27. Vilket är ditt favoritgodis? center

28. Vad sa du senast? vad betyder konvetionell?

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, matte eller bild tror jag.

30. Vad har du på dig just nu? mina snyggjeans och en röd blus.

31. Vilken är din favoritaffär? åhlens, de har allt! annars så är det nog gullvivan, där jag jobbar.

32. Vad har du för storlek i kläder? det beror på, men jag äger inget större än medium.

33. Vad har du i dina fickor? inget, mina snyggjeans är för tighta. men i ytterfacket på min väska ()där förvarar jag allt bra) har jag min mobil, mina nycklar, min parfym, ett rosa nagellack, ett halvt paket extra – sweet mint, mitt favorit lypsyl, eight hour cream i läppstiftsformat och en hårnål.

Bild 2013-01-29 kl. 23.04

bästa tuggummit, nagellacket är också bäst, muchi muchi från essie

34. Vad köpte du senast? en 8 bitars sushi.

35. Hur många gånger har du flyttat? åh gud vill ni ens veta? alldeles för många gånger!

jag har bott på ett ställe tillsammans med mamma och pappa

med mamma har jag bott på två ställen

med pappa har jag bott på MINST 6 ställen

så jag har flyttat minst nio gånger och nu är jag på väg igen!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? bear grylls, någon slags vattenrenare och en stor kniv.

Bear_Grylls_Ultima

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvällsmänniska, allting bra jag gör gör jag på natten/kvällen

38. Senaste filmen du såg på bio? det kommer jag inte ens ihåg!

39. Har du blivit sydd någon gång? nej! och det är väl tur det, jag som varken kan hantera nålar eller blod.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? i badkar och säkert när jag var liten, men aldrig in public, vad jag kan komma ihåg.

41. Vad åt du till frukost? inget tror jag, jag är dålig på det, men igår åt jag en danonimo, eller vad det nu heter och en banan!

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? då var jag sex år, shit, jag gick i förskoleklass och levde livet. såhär ful var jag.

IMG_5226

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? ja jag cyklade snabbt som fan en gång, nej, skoja, jag får inte köra än…

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? idag fick jag en försenad namnsdagspresent av min far och Eva, det var snällt! jag som trodde att de hade glömt bort.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? hos pappa blir det antingen på golvet eller skrivbordet och hos mamma på nattygsbordet.

46. Vad var det sista du åt?  äppelbitar i vaniljyoghurt, gott.

47. Vem är världens vackraste kvinna?  beyonce, cara eller aida

tumblr_mgrisaK2VQ1ry8s93o1_500

cara

176599_profile

aida

48. Är du blyg? jag var blyg med människor jag kände men som inte var vänner, men nu är jag inte så blyg längre, nästan så att jag skäms över att jag pratar så mycket, men ni läste ju tidigare, jag ångrar ju allt jag gör och säger och överanalyserar allt och oroar mig till döds varje dag att jag kanske har tagit för mycket plats eller avbrutit någon eller fått någon att irritera sig på mig, för jag är så annorlunda nu i gymnasiet från högstadiet så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera mig själv, eller vilka förväntningar folk har på mig.

oj vad öppen jag var nu men YOLO

49. Vilken var den sista konserten du var på? one direction på x-factor, gills det? sjukt bra var det i alla fall!

50. Vad heter du i andra namn? Ingrid Christina. Kungligt.

51. Har du varit med om en bilolycka? nej, men under en skräckresa hem från skolan höll vi på att dö tre gånger.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? jag har nog inte så mycket kvar längre efter min konfession i fråga 48, men jo då det har jag nog.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? LEKAR lätt! typ spökboll och flaggan, jag blir så taggad och får värsta adrenalin kicken varje gång jag leker sådana lekar! det är så kul!
54. Har du några husdjur? Nej, men jag hade två fiskar, men de dog av övergödning! precis som nialls <3

9yuyn5

55. Vill du gifta dig? ja! det vore fint!113434484333995177_7s9O3gXI_c

extra fint i den här Dior klänningen, man kan säga att det är Dior’s take on ‘something blue’.

56. Var växte dina föräldrar upp? mamma växte upp lite överallt, tex USA, pappa växte upp på landet i Enköping.

57. Har du någon gång ringt polisen? ja, en gång, jag hittade några registreringsskyltar på gatan. så jag tänkte att det säkert var någon som saknade dem så jag ringde in och sa att dem låg där de låg, på skeppargatan var det om ni undrade.

58. Har du svenskt ursprung? Ja, men jag tycker att vi kan säga att jag är halvamerikan.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Kal, Kal-el, karls, karlisen, carl-jan, klimpen, och sen en hel del mos och gos realterade smeknamn som min mamma kallar mig, men de tar vi en annan gång

här får ni en cliffhanger: mosi

60. Vilka är dina största svagheter? att jag alltid väntar till sista minuten, jag övertänker allting, pratar utan att tänka på vad jag säger, jag dömer fort – men jag har inga problem att ändra mig sedan ifall det visar sig annorlunda. Min NO-lärare sa häromdagen till mig att jag kan vara den mest trångsynta men samtidigt öppensinnade och förstående människan han har träffat, så ja, lite oklart om det var bra eller inte, men jag skriver det ändå!

Kommentera

